T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İLÇE KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLATIMIZIN KURULUŞ KANUNU, AMACI VE GÖREVLERİMİZ
Tapu ve Kadastro Genel müdürlüğü 26.09.1984 tarihinde yürürlüğe giren 3045 sayılı kanunla son şeklini almıştır. Bu kanunun 1. maddesinde teşkilatımızın kuruluş amacı şu şekilde tanımlanmıştır.
Amaç : bu kanunun amacı taşınmaz mallara ait akitlerle her türlü tescil, kadastro, tapulama işlerini mevzuatına göre tapu sicillerini, kadastral ve topografik haritaları düzenlemek ve yenilemek için Başbakanlığa bağlı genel bütçe içinde ayrı bütçeli Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kurulmasına teşkilat ve görevlerine dair esasları düzenlemektir.
Başbakan bu teşkilatın yönetimi ile ilgili yetkilerini gerekli gördüğü takdirde Devlet Bakanı vasıtası ile kullanabilir. Hükmündedir.
Genel Müdürlüğümüz Cumhurbaşkanlığının onayı ile 27.11.2002 tarihinde Bayındırlık ve İskan Bakanlığına bağlanmıştır.
Halen Müdürlüğümüz Eskişehir 17. Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğüne bağlı olarak görevini yürütmektedir.
KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ :
a) 3402 sayılı kadastro kanunun ve ilgili yönetmeliklerde belirtilen görevleri yapmaktır,
b) 2859 sayılı tapulama ve kadastro paftalarının yenilenmesi hakkında kanun ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre tapulama ve kadastro paftalarını yenilemek,
c) 7269 sayılı kanunun 02.07.1968 tarihli ve 1051 sayılı kanunla değişik 18. maddesi uyarınca talep edilen yerin kadastrosunu yapmak,
d) 2981 ve 3290 sayılı kanunlarca verilen görevleri yapmak,
e) Diğer kanunlarla Müdürlüğe verilen görevleri yapmak,
f) Tescil için ibraz edilen her çeşit harita ve planların, imar uygulaması, kamulaştırma, ayırma, birleştirme, zemin düzenlemesi, arazi toplulaştırılmasının ilgili yönetmelik hükümlerine göre kontrollerini yapmak,
g) Talep halin de aplikasyon, parsellerin yerinde gösterilmesi, birleştirme ve cins değişikliği işlemlerini ilgili yönetmelik hükümlerine göre yapmak,
h) Talep üzerine Müdürlükçe yapılan işlemlerle kontrolü yapılan harita ve planların, Tapu Siciline tescilinden sonra paftalarına işlemek sureti ile güncelliğini sağlamak ve teknik belgelerini arşivlemek,
ı) Kadastro ve tapulama paftalarının dayanağı olan nirengi ve poligon tesislerini korumak kaybolanları ihya etmek, gerektiğinde yeniden tesis etmek,
j) Müdürlük hizmetlerine ilişkin personel, araç – gereç ve ödenek ihtiyaçlarını tespit etmek, sağlamak,
k) İhya yolu ile yapılan kadastronu teknik yönünün ihale şartnamesi, ilgili yönetmelik ve Genel Müdürlük emirlerine göre kontrolünü yapmak,
l) Müdürlüğün hizmetleri ile ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak,
m) Müdürlüğün personel mali ve idari hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak,
n) Müfettişler ile Denetmenler tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporları hakkında Müdürlük görüşünü belirttikten sonra raporu Bölge Müdürlüğüne göndermek, raporla ilgili verilen emirleri zamanında yerine getirmek,
o) Mevzuata ön görülen Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü ve Mülki Amirce verilen benzeri görevleri yapmak.
KURUMUMUZUN GÖRE ALANLARI :
3402 sayılı kadastro kanunun ve ilgili yönetmeliklerde belirtilen görevleri yapmak, 2859 sayılı tapulama ve kadastro paftalarının yenilenmesi hakkında kanun ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre tapulama ve kadastro paftalarını yenilemek, 7269 sayılı kanunun 02.07.1968 tarihli ve 1051 sayılı kanunla değişik 18. maddesi uyarınca talep edilen yerin kadastrosunu yapmak ve 2981 ve 3290 sayılı kanunlarca verilen görevleri yapmak olarak sıralamak mümkündür.
Ayrıca Tesis Kadastro çalışmaları yapılan birimlerde mera komisyonlarınca süre içerisinde tespiti yapılamayan meraları sınırlandırma ve tespit işlemlerini de yapmaktadır.
Yine Müdürlüğümüz ilgililerince düzenlenmiş tescile konu haritaların kontrolü ile değişiklik işlemlerine ait talepleri karşılamaktadır.