T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BİRLİĞİMİZİN KURULUŞU:
Emirdağ Köylere Hizmet Götürme Birliği 20.07.1978 yılında Emirdağ merkezde kurulmuştur. İlçe Kaymakamı, ilçeden seçilen İl Genel Meclis Üyeleri ve Emirdağ ilçesine bağlı 69 köy muhtarlığı Birliğin kurucularıdır.
ÇALIŞMA ALANI:
Emirdağ ilçesi mülki sınırları ile sınırlı olup çalışma süresi sınırsızdır.
Birliğimizde bulunan iki adet çöp kamyonu ve temizlik ekibimizle İlçemize bağlı köylerde çöp toplama hizmet vermekteyiz.
BİRLİĞİMİZİN AMACI VE ÜYELERCE BİRLİĞE DEVREDİLEN YETKİLER:
Birliğin amacı öncelikle üye birimlerin müşterek ihtiyaçlarını eldeki imkanları birleştirerek çözümlemek olup, üye birimlerin yerel ihtiyaçlarını da sıraya koyarak (imece benzeri) diğer üyelerin yardımları ile bütünlük içerisinde çözümlemektir. İl Özel İdareleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşları; köye yönelik hizmetlerine ilişkin yapım, bakım ve onarım işlerini yapacakları anlaşmaya göre Köylere Hizmet Götürme Birliğimizce gerçekleştirebilir. Bu takdirde, gerekli kaynak Birliğimize aktarılır ve söz konusu iş, Birliğin tabi olduğu esas ve usullere göre sonuçlandırılır. Üye mahalli idarelerin bizzat (yasalarla) belirli organlarına verilmiş devredilmez yetkileri dışındaki tüm mecburi ve ihtiyari hizmet ve görevlerini yapmalarına yardımcı olmak, gereğinde bizzat yürütmek.
Kamu hizmeti ve kamu yararı kavramını temel alarak ortaya çıkacak her türlü ekonomik, sosyal, sıhhi, hukuki, ekolojik, kültürel, sportif, sanatsal vs. görev ve hizmetleri Devlet plan ve programı ile bütçe ilke ve prensiplerine ve genel idare programına uygun olarak ve belde insanlarının gereksinimlerini temel alarak ifa etmek birliğin amacıdır. Birlik, İl Özel İdaresinin İl'de yaptığı çalışmanın ışığında İlçede çalışmalar yapar, benzer alanlarda gider ve yatırım yapar. Birlik amaçlarını gerçekleştirmek için tesis, işletme ve istihdam yetkilerini köy mevzuatına uygun olarak kullanabilir.
Bu amaçları gerçekleştirebilmek için ;
1-Ticari faaliyette bulunabilir. Her türlü fabrika, atölye, tarımsal tesisler ve ticari işletmeler kurabilir.
2-İlçe merkezi ve köylerdeki yol, su, okul, lojman, cami, imamevi, köy konağı, sağlık tesisi, halı atölyesi, değirmen, kanalizasyon ve bunlara benzer her türlü hizmeti ve yatırımı yapar veya yapanlara yardımda bulunur.
3- İlçe ve köylerdeki her türlü eğitim, sosyal, kültürel, zirai, sınai, ekonomik, sağlık, bayındırlık, turizm, spor, ticaret vb. faaliyet ve hizmetlerini doğrudan yapar, işletir ve yapan kuruluşlara yardım eder, bu alanlarda diğer kuruluşlarla işbirliği yapar, hizmetlerin kendi öz malı ve kaynakları yanında devletin, İl Özel İdaresinin yardımı ile ve halk katkılarına dayanarak gerçekleştirilmesinde dengeli ve koordineli çalışmaları yapar. Gerektiğinde üretici birlikleri kurarak pazarlama ve koordinasyon işlerini yürütür.
4- Birlik ilçe ve köylerinin sorunlarını dile getirmek, kamu hizmetleri ve birlik faaliyetlerinde yöre halkının ilgi ve desteğini sağlamak amacıyla mahalli nitelikte gazete, dergi, kitap, bülten vb. yayınları çıkarıp işletebilir.
5- İlçeye gelen konuklarının ve Kaymakamlık misafirlerinin temsil ve ağırlama giderlerinin finansmanını bütçe imkanları doğrultusunda karşılamak.
6- Birlik Encümen kararı ile şirket kurmak veya şirketlere ortak olmak, bu işlerle ilgili araştırma ve incelemeler için il içi ve il dışına personel görevlendirmek ve görevlendirme giderlerini birlik bütçesinden karşılamak.
7- İlçede eğitime katkı sağlamak ve özellikle yoksul öğrencilerin okutulmasına yardımcı olmak üzere yurt açmak, okul ve öğrencilerin ihtiyaç duyduğu her türlü araç gereç, bina, kırtasiye vb. temini ile kar amacı gütmeyen dernek veya vakıf yurtlarına yardımcı olmak.
8- Köylere hizmet götüren Kamu Kurum ve Kuruluşlarının ödenekleri bulunmadığı durumlarda, demirbaş eşya, tüketim malzemesi, akaryakıt ve yedek parça giderlerinin karşılanması.
9- İlçe merkezi ve köyleri yararına her türlü tarımsal gelişmeyi yaymak ve köylerin ağaçlandırılmasına katkı sağlamak, örnek meyve bahçeleri oluşturmak, ilçe ve köylerde ürün çeşitliliğini artırmak amacıyla hazırlanan projeler ışığında halka fidan fide vb. tarımsal destek sağlamak, bu tür giderlerin Encümence uygun görülen kısmını birlik bütçesinden karşılamak.
10- İlçe mülki sınırları içinde imar ve gelişim planları yapmak ve yaptırmak veya yaptırana yardımcı olmak.
11- İstihdamı artırıcı her türlü projeyi desteklemek,( arıcılık, halıcılık, balıkçılık, meyvecilik, hayvancılık, seracılık vb.)
12- Üye köy ihtiyar heyetlerinin alacağı kararlarla birliğe devredecekleri yetkilere dayanarak köy ihtiyar heyeti kararlarında belirtilen hizmetleri tahsis edilen ödenekleri doğrultusunda gerçekleştirmek.
13- İlçe sınırları içersindeki tarihi ve kültürel eserlerin korunması, ortaya çıkarılması, bakım ve restorasyonu, proje, onarım vb. faaliyetleri yapmak, yaptırmak ve yapan kuruluşları desteklemek.
14- İlçeyi tanıtıcı her türlü turizm faaliyetleri yapmak, bu amaç için gereken araç gereç, malzeme, hizmet alımı ve benzeri giderleri yapmak ve yapanlara katkıda bulunmak.
15-Gelir getirici faaliyetlerden her türlü inşaat, onarım, nakliye, gıda, yemek alım satım vb. ihalelere katılmak, tanzim satışlar yapmak, yakacak, odun, kömür mutemetliğini üstlenmek, sosyal tesis, misafirhane, çay ocağı, çay bahçesi, lokal, halı saha, kantin vb. tesisleri yapmak, kiralamak, kiraya vermek ve işletmek.
16- Her türlü ayni ve nakdi bağış, hibe kabul etmek, her türlü taşınır taşınmaz mal satmak, satın almak, hibe etmek, kiralamak, kiraya vermek, şirketlere özel veya tüzel kuruluşlara ortak olmak.
17- Mülki hudutlar içinde ticaretin ve ekonominin geliştirilmesi, ilçe merkezi ve köyleri ile bağlılarının sosyal refahının artırılması ekonomik kalkınmasının sağlanması için her türlü sanayi ve ticari kuruluşu kurmak, kuranlara yardımcı veya ortak olmak, bu konuda diğer kuruluşlarla işbirliği yapmak, mülki hudutlar içinde yaşayan sakinlerin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.
18- Turistik ve her türlü spor tesislerini kurabilir. Spor karşılaşmaları düzenle-yebilir, amatör spor kulübü kurabilir, kurulu amatör spor kulüplerine ve sporculara yardımda bulunabilir.
19-Toplum kalkınması yönünde faydalı görülecek köylü katkısı bulunan diğer faaliyetlere yardımda bulunabilir.
BİRLİĞİMİZİN GELİRLERİ:
1- Birliğe üye 69 köyün bütçelerinin bir önceki yıl bütçe kesin hesapları esas alınarak gelirleri toplamının en az %10 (yüzde onu) oranında koyacakları katılma payı
2- Genel, katma ve özel bütçelerden yapılacak yardımlar.
3- Hizmet karşılığı alınacak ücretler.
4- Her türlü yardım ve bağışlar.
5- Gönüllü harcamalara katılma payları
6- Çeşitli gelirler.
7-Taşınır ve taşınmaz malların kira, satış ve başka suretle değerlendirilmesinden elde edilecek gelirler.
8-Köylere Hizmet Götürme Birlikleri için İl Özel İdaresi bütçesinden ayrılacak pay
9-Kira ve faiz gelirleri
BİRLİĞİMİZİN GİDERLERİ:
1- Kanunlar ve bu tüzükle birliğe verilen görev ve hizmetleri karşılamak için yapılan harcamalar.
2- Özel kanun, Birlik Meclisi kararı, ilam ve sözleşmelere dayanan harcamalar ve borçlar.
3- Köylere hizmet götüren Kamu Kurum ve Kuruluşlarına alınan demirbaş eşya, tüketim malzemesi, akaryakıt ve yedek parça giderleri
4-Birliğin personeline ve seçilmiş organlarının üyelerine ödenen maaş, ücret, ödenek, huzur hakkı, yolluk, hizmete ilişkin eğitim harcamaları ile diğer giderler.
5-Hizmet karşılığı alınacak ücretler ve diğer gelirlerin takip ve tahsili için yapılacak giderler.
6-Birliğin hizmet binalarının, tesislerinin, araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için yapılan giderler.
7-Faiz, borçlanmaya ilişkin diğer ücretler ile sigorta giderleri.
8-Dava, takip ve icra giderleri.
9-Avukatlık, danışmanlık ve denetim ücretleri.
10-Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla yapılan ortak hizmetler ve diğer proje giderleri.
11-Temsil, tören ve ağırlama giderleri.
12-Çeşitli giderler.
13-Köye yönelik yatırım giderleri.(Etüd proje giderleri, yapı, tesis, büyük onarım giderleri, makine ve teçhizat alım giderleri, taşıt alımları, sağlık, turizm ve çevreyi koruma giderleri, altyapı, köprü, yol, menfez, kanalizasyon, içme suyu, çevre düzenlemesi giderleri.