Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar

Valilikler

T.C. Emirdağ Kaymakamlığı Resmi İnternet Sitesi
T.C. Emirdağ Kaymakamlığı Resmi İnternet Sitesi
T.C. Emirdağ Kaymakamlığı Resmi İnternet Sitesi
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Kaymakamlık Logosu Şehitlerimiz Görev Yapmış Kaymakamlar Tarihçe
  • EMİRDAĞ
  • MAHALLİ İDARELER
    Emirdağ Belediyesi Gömü Belediyesi Davulga Belediyesi muhtarlıklar
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları İlçe Nüfus Bilgileri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
22
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Kaymakamlık Logosu
    • Şehitlerimiz
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Tarihçe
  • EMİRDAĞ
  • MAHALLİ İDARELER
    • Emirdağ Belediyesi
    • Gömü Belediyesi
    • Davulga Belediyesi
    • muhtarlıklar
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • Tarım ve Orman İlçe Müdürlüğü
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • Emirdağ Devlet Hastanesi
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Emirdağ Köylere Hizmet Götürme Birliği
      • İlçe Müftülüğü
      • Emirdağ Huzurevi Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Mili Emlak Şefliği
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü
      • Kredi ve Yurtlar Kurumu Müdürlüğü
    • Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus Bilgileri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

İlçe Nüfus Müdürlüğü

EMİRDAĞ İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ

İlçemiz 69 Köy 5 Belde Belediyesi ve 1 Merkez Belediye olmak üzere 75 İdari Birim 95 Muhtarlıktan oluşmakta olup,2011 yılı verilerine göre Emirdağ Merkez Nüfusu 19.637 Belde ve Köylerin Nüfusu 21.299 kişi olup toplam 40.936 nüfusa sahiptir.Vatandaşlarımızın çoğunun yurt dışı ve diğer şehirlerde olması nedeniyle dairemizin işleri her dönemde yoğun bir tempoyla aksamadan devam etmektedir. Yaz aylarında ise bu rakam yurt dışından gelen gurbetçi hemşerilerimizle birlikte yaşayan nüfusumuz 147.000'ni bulmaktadır. Her konuda mutlaka uğranılan dairelerimizde vatandaşlarımıza etik kurallarına göre hizmet verilmektedir.Kurumumuzda 1 Müdür 10 Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni ile 1 Hizmetli görev yapmaktadır. Bizlere ulaşmanız için; 0(272) 441 23 23 no'lu telefonu arayabilirsiniz.

VATANDAŞLARIMIZIN BİLMESİ GEREKEN NÜFUS OLAYLARI

ADRES KAYIT SİSTEMİ

TÜRK MEDENİ KANUNUNDA YERLEŞİM YERİ ADRESİ İLE İLGİLİ HÜKÜMLER.

1-Tanım:

MADDE-19.-Yerleşim yeri bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir.

Bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamaz.

2- Yerleşim yerinin değiştirilmesi ve oturma yeri

MADDE:20.-Bir yerleşim yerinin değiştirilmesi yenisinin edinilmesine bağlıdır.

Önceki yerleşim yeri belli olmayan veya yabancı ülkedeki yerleşim yerini bıraktığı halde Türkiye'de henüz bir yerleşim yeri edinmemiş olan kimsenin halen oturduğu yer,yerleşim yeri sayılır.

3-Yasal Yerleşim Yeri

MADDE:21.-Velayet altında bulunan çocuğun yerleşim yeri,ana ve babasının;ana ve babanın ortak yerleşim yeri yoksa,çocuğun kendisine bakıldığı ana veya babanın yerleşim yeridir.Diğer hallerde çocuğun oturma yeri,onun yerleşim yeri sayılır.

Vesayet altındaki kişilerin yerleşim yeri,bağlı oldukları vesayet makamının bulunduğu yerdir.
4-Kurumlarda bulunma

MADDE :22.-Bir öğrenim kurumuna devam etmek için bir yerde bulunma yada eğitim,sağlık,bakım veya ceza kurumuna konulma,yeni yerleşim yeri edinme sonucunu doğurmaz.

NÜFUS HİZMETLERİ KANUNUNDA YERLEŞİM YERİ ADRESİ İLE İLGİLİ HÜKÜMLER

1-Bildirim yükümlülüğü

MADDE:50-(2) Yerleşim yeri adreslerinin tutulmasında kişilerin yazılı beyanı esas alınır.Bildirim,nüfus müdürlüklerine ve dış temsilciliklerimize adres beyan formu ile yapılır.Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailelerin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler.

2-Bildirim Süresi

MADDE:51-(1) 50 Maddede sayılan adres beyanı ile yükümlü kişi ve kurumlar yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri yirmi iş günü içinde ilçe nüfus müdürlüklerine bildirmekle yükümlüdür.Ancak yerleşim yeri adresine dayalı hizmet almak üzere herhangi bir resmi kuruma yapılan müracaatlarda adres değişikliğine ilişkin beyan,ilgilisi tarafından adres beyan formuna işlenerek nüfus müdürlüğüne gönderilmek üzere ilgili kuruma teslim edebilir.Bu beyan formları ilgili kurumlarca en geç on iş günü içinde kurumun bulunduğu yerin ilçe nüfus müdürlüğüne gönderilir.

3-Gerçek dışı beyan

MADDE:67-(1) Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

4-İdari para cezaları

MADDE:68- Mülki idare amirince bu kanunun 50 inci maddesinde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyen kişilere 2012 Yılı için 390.00 TL.gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 782,00 TL.idari para cezası verilir.

5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun Uygulamasına İlişkin Yönetmelik.

NÜFUS VE AİLE CÜZDANLARI

MADDE:128-(1) Nüfus ve uluslar arası aile cüzdanı talep belgeleri ,nüfus cüzdanı ile başvurulduğunda yurt içinde nüfus müdürlükleri,yurt dışında ise dış temsilcilikler tarafından düzenlenir.Cüzdan talep belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi esastır.Bu belgeler elektronik ortamda düzenlenmesinin mümkün olmadığı durumlarda daktilo veya mürekkepli kalemle,matbaa harfleri ile okunaklı bir şekilde yazmak suretiyle de düzenlenir.

(2) Nüfus cüzdanı taleplerinde nüfus cüzdanı talep belgesi,uluslar arası aile cüzdanı taleplerinde uluslar arası aile cüzdanı talep belgesi kullanılır.Nüfus cüzdanı müracaatlarında,her kişi için ayrı bir nüfus cüzdanı talep belgesi istenir veya düzenlenir.Nüfus cüzdanı taleplerinin yerleşim yeri nüfus müdürlüğüne yapılması esastır.Nüfus cüzdanı ile başvuru yapılması halinde yerleşim yeri nüfus müdürlüğünce müracaat şartı aranmaz.

(3) Dış temsilciliklere yapılan yapılacak başvurularda nüfus cüzdanı,nüfus cüzdanı ibraz edilememesi halinde ise başvurunun yapıldığı temsilciliğin bulunduğu ülke uyruğuna da sahip olan ve bu durumu nüfus kayıtlarında görünen vatandaşlarımızın uyruğunu taşıdıkları diğer ülke makamlarınca düzenlenmiş kimlik kartı veya pasaport ibraz etmeleri de yeterli kabul edilir.Bu durumda söz konusu yabancı belgelerin ve üzerindeki bilgilerin geçerli ve doğru olduğu konusunda tereddüt bulunmaması ve ibraz edilen belgedeki bilgiler ile nüfus kayıtlarındaki bilgilerin aynı olması gerekir.

(4)Nüfus cüzdanı ibraz edilmesi halinde;İbraz edilen nüfus cüzdanı yetkili personelce incelenir.Nüfus cüzdanındaki bilgiler ve ibraz edilen fotoğraf ile talepte bulunan kişinin aynı olduğunun anlaşılması halinde aşağıdaki işlemler yapılır.

a)-İbraz edilen nüfus cüzdanındaki seri numarası,verildiği yer ve veriliş tarihi bilgileri ile yerleşim yeri adresi sistemden sorgulanır.Adresin güncel olup olmadığı kontrol edilir.Adresin güncel olmadığının tespit edilmesi halinde ilgili kişiden adres beyanı alınmak suretiyle yerleşim yeri adresi güncellenerek cüzdan talep belgesi düzenlenir.İbraz edilen nüfus cüzdanındaki seri numarası,verildiği yer ve veriliş tarih bilgilerinin sorgulama sonucu sistemde yer almaması durumunda altıncı fıkrada belirtildiği şekilde işlem yapılır.

b)-Yurt dışında ikamet eden vatandaşlarımızın müracaatlarında dış temsilciliklerce adres bilgisi olarak ikamet edilen şehir ve ülke bilgisine bakılır.Söz konusu bilgilerin hatalı ve eksik olması durumunda başvuru sahiplerinden adres beyanı alınmasına müteakip nüfus cüzdanı işlemi tamamlanır.

(5) Müracaat eden kişiden nüfus müdürlüğünce veya dış temsilcilikçe iki adet vesikalık fotoğraf istenir.İlgiliden alınan fotoğraf taranarak veri tabanına aktarılır.Fotoğraflardan bir adeti cüzdan talep belgesine,diğeri ise nüfus cüzdanına yapıştırılır.Dış temsilcilikçe taranan fotoğraflar kişinin kimliği ile ilişkilendirilerek Genel Müdürlüğe gönderilir.

(6)Nüfus cüzdanı ibraz edilememesi durumunda aşağıdaki şekilde işlem yapılır.

a)-Cüzdan talebinde bulunan kişinin veri tabanında fotoğrafının yer alması halinde;bu fotoğraf ile müracaat eden kişinin ve ibraz ettiği fotoğrafın aynı kişiye ait olduğunun anlaşılması ve pasaport,ehliyet,silah ruhsatı,uluslar arası aile cüzdanı gibi resmi bir kimlik belgesi ibraz ettiği takdirde yedinci fıkrada belirtildiği şekilde kişinin kimliğini kanıtlayan sorulara da olumlu cevap alınması durumunda nüfus cüzdanı talep belgesi düzenlenerek nüfus cüzdanı verilir.

b)-Cüzdan talebinde bulunan kişinin veri tabanında fotoğrafının yer almaması halinde;kişiden yerleşim yeri veya diğer adres muhtarlığınca yada kurum yetkilisi tarafından düzenlenerek onaylanmış cüzdan talep belgesi istenir.Nüfus ve uluslar arası aile cüzdanı talep belgelerinde yer alan imzalar,köy veya mahalle muhtarları imza sirküleri ile karşılaştırmadan nüfus cüzdanı düzenleme işlemine başlanmaz. Muhtarlıkça ya da kurum yetkilisince onaylanmış olan cüzdan talep belgesindeki kimlik bilgileri ve yerleşim yeri adresi veri tabanından sorgulanır.İlgili kişinin kimliğine ilişkin bilgilerin ve yerleşim yeri adres bilgilerinin veri tabanındaki bilgilerle aynı olması ve yedinci fıkrada belirtildiği şekilde kişinin kimliğini kanıtlayan sorularada olumlu cevap alınması durumunda nüfus cüzdanı talep belgesi düzenlenir.Bu durumda muhtarlıkça veya kurum yetkilisince düzenlenmiş olan talep belgesi sistemden alınan cüzdan talep belgesine iliştirilir.

c)-Yerleşim yeri muhtarlığınca cüzdan talep belgesi düzenlenmesine ihtiyaç duyulduğu takdirde,ilgili kişiden kimliğini kanıtlayacak bilgi ve belge istenebilir.Muhtarlıkça ilgili kişinin kimliği ve yerleşim yeri bilgilerinde tereddüde düşülmesi halinde nüfus cüzdanı talep belgesi düzenlenmez.Bu durumda nüfus müdürlüğünce yedinci fıkrada belirtildiği gibi kolluk kuvvetlerine soruşturma yaptırılır.

Ç)-Kurumlarda çalışan personel için çalıştıkları kurum tarafından düzenlenmiş olan nüfus ve uluslar arası aile cüzdanı talep belgeleri o il içindeki nüfus müdürlüklerince görev yerine bakılmaksızın kabul edilir.

(7) İbraz edilen belgelerde veya bu belgelerde yer alan herhangi bir bilgide tereddüde düşülmesi halinde yetkili personelce ilgiliye kimliğini kanıtlayacak sorular sorulur.Sorulan sorulara yanlış cevap verilmesi halinde cüzdan talebinde bulunan kişi ile kaydın sahibinin aynı kişi olup olmadığı hususunda kolluk kuvvetlerine soruşturma yaptırılır.Soruşturma belgesine ilgilinin ibraz ettiği belgeler eklenir.Soruşturmanın olumlu sonuçlanması halinde nüfus cüzdanı talep belgesi nüfus müdürlüğü veya dış temsilcilikçe düzenlenir.

(8) Vekillik belgesi ile nüfus ve uluslar arası aile cüzdanı talebinde bulunulması halinde öncelikle vekillik belgesi incelenerek vekilin kimlik kontrolü yapılır.Vekil tayin eden kişinin nüfus cüzdanının ibraz edilmesi halinde dördüncü fıkrada belirtildiği şekilde ,nüfus cüzdanı ibraz edilememesi halinde ise altıncı fıkrada belirtildiği şekilde işlem yapılır.


DOĞUM BİLDİRİM YÜKÜMLÜLÜĞÜ VE SÜRESİ
5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 15.maddesi gereğince;Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun,doğumdan itibaren Türkiye'de Otuz gün içinde Nüfus Müdürlüğüne ,yurt dışında ise Altmış gün içinde dış temsilciliğe bildirilmesi zorunludur.

Bildirim;veli,vasi,kayyım,bunların bulunmaması halinde,çocuğun büyük ana,büyük baba veya ergin kardeşleri yada çocuğu yanında bulunduranlar tarafından ,doğumu gösteren resmi belgeye dayanarak yapılabileceği gibi sözlü beyana dayalı olarak da yapılabilir.

Yurt dışındaki doğum bildirimleri,Yabancı makamlardan alınmış resmi belge veya raporun dış temsilciliğe verilmesi veya çocuğa konulan adın belirtildiği dilekçe ve ana ile babanın tam kimlik bilgileri ile nüfusa kayıtlı oldukları yeri gösterir belgeler ile birlikte dış temsilciliğe gönderilmesi suretiyle de yapılabilir.Dış temsilcilik bildirim tarihi olarak evrakın postaya verildiği tarihi esas alarak düzenleyeceği doğum tutanağını nüfus müdürlüklerine göndermekle yükümlüdür.

Doğumla ilgili yapılan bildirimler nüfus müdürlüklerince doğum tutanağına geçirilir.

İlgilinin herhangi bir belge ibraz edememesi halinde sözlü beyan esas alınarak bildirim tutanaklara geçirilir ve doğum tutanakları bildirimi yapan ile görevliler tarafından imzalanır.

Ölü doğan çocuklar aile kütüklerine yazılmaz.

Süresi İçinde Bildirilmeyen Doğumlar

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 15.maddesinde belirtilen süreyi geçirdikten sonra bildirilen altın yaşını bitirmemiş olan çocukların doğum tarihinin tespitinde beyan esas alınır.Çocuk altı yaşını doldurmuş ise nüfus müdürlüğüne getirilerek resmi sağlık kuruluşunca yaşının tespit edilmesi sağlanır.Doğuma ait resmi belge ibraz edilmesi halinde yaş tespitine gerek kalmaz.

Nüfus Müdürlüklerinin Yetkisi

Nüfus Müdürlükleri süresi içersinde bildirilmemiş çocukların veya nüfusa tescil edilmemiş erginlerin varlığını haber aldıkları takdirde;erginlerin kendilerini,çocukların veli,vasi,veya kayyımlarını,bunların bulunmaması halinde,büyük ana,büyük baba veya ergin kardeşlerini yada çocukları yanlarında bulunduranları veya muhtarları beyana davet etmeye yetkilidirler.İlgililer bu davet üzerine otuz gün içinde nüfus müdürlüklerine başvurmak ve beyanda bulunmakla görevlidir.

Verilen süre içersinde bildirim yapılmaması halinde mülki idare amirinin göreceği lüzum üzerine kolluk kuvvetlerince bunların zorla getirilmesi için gereken işlem yapılarak çocuğun aile kütüklerine tescili sağlanır.

Bildirimde Yükümlü Diğer Görevliler

2828 sayılı Kanunun yetkili kıldığı kuruluş yetkilileri,yetiştirme yurtları,bakım evleri ve benzeri yerlerin sorumluları ile kişiler;yanlarında çalıştırdıkları veya barındırdıkları çocuk veya erginlerin nüfus cüzdanlarını kontrol etmek,aile kütüklerine kayıt olmayanların tescillerini sağlamak için nüfus müdürlüklerine beyanda bulunmak ve gerekli işlemleri yaptırmakla görevlidir.

Kolluk Görevlileri;kimlik kontrolleri veya herhangi bir işlem nedeniyle kimliğini ispat edemeyenlerle,nüfusa kayıtlı olmadığını tespit ettikleri kişileri,haklarında gerekli işlemleri yapıldıktan sonra düzenleyecekleri evrakı o yerdeki nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.

Okul Müdürleri;Okula kayıt için başvuran çocuklardan nüfusa kayıtlı olmayanların beyana dayalı kimlikleri ile baba,ana,vasi veya kayyımlarının kimliklerini ve adreslerini o yerin nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.

Kamu veya özel kurumlar iş verecekleri kişilerden nüfus cüzdanı istemekle,nüfusta kayıtlı olmadıklarını anladıkları kişilerin beyana dayalı kimlik ve adreslerini nüfus müdürlüklerine bildirmekle yükümlüdürler.

Bulunmuş Çocuklar ve Zihinsel Özürlü Kişiler

Yaşının küçüklüğü nedeniyle kendisini ifade edemeyen bulunmuş çocukların nüfus kütüklerine kaydedilmesi,kolluk görevlileri veya ilgili kurumların bu durumu belirten tutanaklarına veya ilgililerin beyanına dayanılarak bulundukları yerin nüfus müdürlüğüne yapılır.

Zihinsel Özürlü olup da bulunmuş 18 yaşından büyük kişileri,mahkemece tayin edilecek olan kayyımları bildirmekle yükümlüdür.Bildirimin tam teşekküllü Devlet Hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile nüfus müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur.

Bu kişiler için düzenlenen tutanaklarda doğum tarihi,adı ve soyadı ile ana,baba adı belirtilmemiş ise nüfus müdürlüğünce adı ve soyadı ile ana ve baba adları verilir.Doğum tarihi belirlenmemişse resmi sağlık kuruluşunca tespit edilmesi sağlanır.


TÜRK VATANDAŞI OLMAYANLARA AİT BİLDİRİM
Türkiye'de oturan yabancı devlet vatandaşlarının doğan çocuklarına ait bildirimler nüfus idarelerince kabul edilerek iki örnek halinde doğum tutanağına geçirilirler.
Tutanağın baş kısmına (.........Devleti Vatandaşıdır.) yazılı Tutanakta babanın adı yazıldıktan sonra aynı sütuna babanın doğum yeri ve tarihi de işaret edilir.
Tutanak imza ve onandıktan sonra bildirim yapan dilerse bir örneği kendisine verilir.
Yabancı devlet vatandaşı olan çocuklara ait tutanaklar aile kütüklerine geçirilmez, bunlar özel bir dosyada saklanır.

EVLENMENİN TANIMI
Evlenme: Karı-Koca olmak isteyen kimselerin tam bir irade özgürlüğü içinde evlendirme memurunun önünde karşılıklı ve birbirine uygun surette açıkladıkları iradelerinin usulünce birleşmesi ile meydana gelen bir "AKİD"dir.

EVLENME EHLİYETİ ve ŞARTLARI
Evlenme ehliyetinin koşulları:
Ergin olan, 18 yaşını doldurmuş olup, kısıtlı olmayan ve ayırt etme gücüne sahip olan her kişi kendi iradesi ile evlenebilir.
a. 17 yaşını doldurmuş olan erkek ve kadın yasal temsilcisi izni ile evlenebilir.
b. 16 yaşını doldurmuş olan erkek ve kadın hakimin izni ile evlenebilir.
c. Ayırt etme gücüne sahip olmayanlar evlenemezler.
d. Kısıtlı, yasal temsilcisinin izni olmadan evlenemez.

EVLENME ENGELLERİ
1-Hısımlık ilişkisi :
a) Üstsoy ile altsoy arasında; kardeşler arasında; amca, dayı, hala ve teyze ile yeğenler arasında,
b) Kayın hısımlığı meydana getirmiş olan evlilik sona ermiş olsa bile, eşlerden biri ile diğerinin üstsoy veya altsoyu arasında,
c) Evlat edinen ile evlatlığın veya bunlardan biri ile diğerinin altsoyu ve eşi arasında
2- Mevcut Evlilik:
a) Yeniden evlenmek isteyen kimse önceki evliliğinin sona ermiş olduğunu ispat etmek zorundadır.
b) Gaipliğine karar verilen kişinin eşi mahkemece evliliğin feshine karar verilmedikçe yeniden evlenemez.
3-Kadın için Bekleme Süresi:
Evlilik sona ermiş ise kadın, evliliğin sona ermesinden başlayarak üçyüz gün geçmedikçe evlenemez. Doğurmakla süre biter.
Kadının önceki evliliğinden gebe olmadığının anlaşılması veya evliliği sona eren eşlerin yeniden birbirleri ile evlenmek istemeleri halinde, mahkeme bu süreyi kaldırır.
4-Akıl Hastalığı:
Akıl hastaları evlenmelerinde tıbbi sakınca bulunmadığı resmi sağlık kurulu raporuyla anlaşılmadıkça evlenemezler.
5-1593 Sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanununun 123 ve 124 üncü maddelerinde belirtilen hastalıklardan birine yakalanmış olanlar bu hastalıklarının geçtiğini resmi sağlık kurulu raporuyla belgelemeden evlenemezler.

EVLENMEYE MÜRACAAT
Birbirleriyle evlenmeye karar vermiş olan kadın ve erkeğin oturdukları yer evlendirme memurluğuna müracaat etmeleri esastır.
Ancak, evleneceklerin ayrı illerde bulunması veya birinin yurtdışında olması gibi hallerde ayrı ayrı müracaat da mümkündür. Bu halde, müracaatı alan evlendirme memurlukları derhal karşılıkla olarak birbirlerine bilgi verirler.
Her iki evlendirme memurluğunda evlenmeye esas olacak belgeler tamamlanır ve bir dosyada birleştirilmek üzere evlenme akdinin yapılacağı yer evlendirme memurluğuna gönderilir.

VEKİL ELİYLE MÜRACAAT
Evlenecek kişi müracaat işlemini vekil olarak atadığı kişi vasıtası ile de yürütebilir.
Bunun için özel vekaletname düzenlenmesi ve bu vekaletnamede vekalet veren ile vekili ve evleneceği kişinin tam kimlikleri ile evlenme işlemlerinin yürütülmesi için verilmiş olduğunun açıkça belirtilmesi şarttır.
Vekaletnamenin bir örneği evlenme dosyasına konulur.

MÜRACAATTA USUL
Müracaat, kadın ve erkek veya onların vekillerince örneğine uygun olarak düzenlenmiş ve imza edilmiş olan " evlenme Beyannamesi " ile yapılır.
Müracaat sırasında her iki tarafın birlikte olması halinde imzaların onaylanması, müracaatı kabul eden memur tarafından yapılır.
Taraflardan birinin bulunmaması ve evlenme beyannamesini imza etmiş olması halinde bu beyannamedeki imzanın köy veya mahalle muhtarları, noterler, evlenecekler işçi veya memur iseler, dairesi amirlerince onaylanmış olması şarttır.
Müracaat sırasında taraflar fotoğraflı nüfus cüzdanlarını göstermek zorundadırlar. Fotoğraflı nüfus cüzdanı gösterilmediği takdirde evlendirme memuru müracaatı kabul etmez.
Müracaat sözlü olarak da yapılabilir. Bu takdirde sözlü müracaat evlendirme memuru huzurunda evlenme beyannamesine geçirilerek taraflarca imzalanır. Evlendirme memurları tarafından da imzalar tasdik edilir.
Evlenme bildirimi de yazılı hale getirilmediği sürece diğer işlemlere başlanılamaz

İMZA ATAMAYANLAR VE BEDENİ EKSİKLİKLERİ OLANLAR
Evlenmek için müracaat edenlerden imza atamayanlar olduğu takdirde, imza edeceği yerlere sağ elinin işaret parmağı bastırılır. Varsa kendi adına kazılı bulunan mühürü de basılır. Durum beyanname üzerinde açıklanarak evlendirme memurunca imza edilip mühürle tasdik edilir.
Sağır ve dilsizlerin de evlenmeye dair isteklerini özel işaretlerle belirlemeleri iradelerini açıklamaları manasına gelir. Gerek müracaat sırasında ve gerekse tören sırasında ihtiyaç duyulduğu takdirde, bu özel işaretlerden anlayanlar aracılığıyla işlem sonuçlandırılır. Bu gibi hallerde aracılık yapanların da imzaları alınır

EVLENME DOSYASINDA BULUNACAK BELGELER
1-Evlenme beyannamesi (fotoğraflı)
2-Nüfus cüzdanı örneği
3-Nüfus kayıt örneği
4-Önceki evliliğin sona erdiğini gösteren belge(daha önce evlilik yapmış ise)
5-Evlenme ehliyet belgesi
6-Evlenecek kişi küçük veya kısıtlı ise yasal temsilcisinin yazılı izin belgesi
7-Hakimin evlenmeye izin verdiğine ilişkin karar(18 yaşından küçük ise)
8-Sağlık raporu
9-Vesikalık fotoğraf

MÜRACAAT SIRASINDA YAPILACAK İŞLEMLER VE İNCELEME
Evlenme talebine daire form- beyanname ve belgeleri alan evlendirme memuru evlenme dilekçesinin usulüne göre doldurulup imza edilip edilmediğini, evlenme ehliyet belgesi istenilmişse bu belge ile nüfus cüzdanı arasında bir fark olup olmadığını, bir fark varsa bu farklılığın şahısta hataya sebebiyet verecek nitelikte olup olmadığını yaş dolayısıyla rızanın söz konusu olduğu hallerde ana,baba veya vasinin rızası veya mahkemenin izninin bulunup bulunmadığını kontrol eder, varsa eksiklikleri tamamlatır ve müracaat edenlerden nüfus cüzdanlarını isteyerek kimlik kontrolü yapar. Cüzdan örneğini kontrol ederek onaylar ve dilekçenin kaydını yaparak taraflara müracaat sırasına göre akdin yapılacağı gün ve saati bildirir.
Evlenme akdinin yapılabilmesi için evlenme kararının ilanına lüzum yoktur
EVLENME İZİN BELGESİ
Dosyanın incelenmesi sonucunda evlenmelerine engel bir hallerinin bulunmadığı ve belgelerinin de tam olduğu tespit edilen çiftlere istedikleri takdirde, beyannamenin izin belgesi bölümü onaylanarak verilir.
Böyle bir belgeyi alan çiftler, yurt içinde ve yurt dışında evlendirmeye yetkili makam huzurunda, ayrıca bir dosya düzenlenmesine lüzum kalmaksızın evlenebilirler.
Belge, verildiği tarihten itibaren 6 ay süre ile geçerli olup, bu husus belgede de gösterilir

EVLENMENİN REDDİ
Evlendirme memuru, dosyayı incelemesi sonucunda evlenme manilerinden herhangi birini tespit ettiği takdirde evlenme yapmayı reddeder. Bu hususu gerekçeli ve yazılı olarak taraflara derhal duyurur. Taraflarca tespit edilen evlenme manisinin mevcut olmadığı belgelerle ispatlanmadığı sürece evlenme yapılamaz. Evlenme mani, nüfus kütüklerindeki bir işlem eksikliği sebebiyle ortaya çıkmışsa, bu eksiklik tamamlanmadıkça evlenme akdi yapılamaz

EVLENMENİN REDDİNE İTİRAZ ve YARGILAMA USULÜ
Evlendirme memuru getirilen belgelerden tarafların evlenmeye ehil olduklarını, evlenmeye yasal bir engel olmadığını anlarsa evlenmeyi reddeder ve durum yazılı olarak taraflara bildirilir.
Evleneceklerden her biri evlendirme memurunun red kararına karşı mahkemeye başvurabilir. İtiraz evrak üzerinde incelenip kesin karara bağlanır. Ancak, mutlak butlan sebeplerinden birinin bulunduğuna ilişkin red kararlarına karşı açılan davalar, basit yargılama usulü ile ve Cumhuriyet savcısının hazır bulunmasıyla görülür.

EVLENMENİN REDDİNE İTİRAZ ve YARGILAMA USULÜ
Evlendirme memuru getirilen belgelerden tarafların evlenmeye ehil olduklarını, evlenmeye yasal bir engel olmadığını anlarsa evlenmeyi reddeder ve durum yazılı olarak taraflara bildirilir.
Evleneceklerden her biri evlendirme memurunun red kararına karşı mahkemeye başvurabilir. İtiraz evrak üzerinde incelenip kesin karara bağlanır. Ancak, mutlak butlan sebeplerinden birinin bulunduğuna ilişkin red kararlarına karşı açılan davalar, basit yargılama usulü ile ve Cumhuriyet savcısının hazır bulunmasıyla görülür.

CUMHURİYET SAVCILIĞININ İTİRAZ YETKİSİ
Cumhuriyet savcıları mutlak butlan sebeplerinden birinin var olması sebebiyle evlenme akdi yapılıncaya kadar evlenemeye itiraz edebilirler.
Evlenme manilerinin bulunduğu yolunda Cumhuriyet Savcılığına yapılan ihbar Cumhuriyet Savcılığı tarafından ciddi bulunduğu takdirde evlendirme memurluğuna bildirilir. Evlendirme memuru 24 üncü maddede belirtilen usul ve esaslara göre itirazı inceler, itirazı yerinde görmemesi halinde Cumhuriyet Savcılığına bilgi vererek evlenme işlemi yürütülür. Cumhuriyet Savcılığınca 10 gün içinde evlenmenin men' i davasının açıldığının bildirilmemesi halinde evlenme akdi yapılır ve sonuç gerekçeli olarak Cumhuriyet Savcılığına bildirilir.

TÖREN YERLERİ
Evlenme törenlerinin ilgili makamlarca bu iş için tahsis edilmiş olan resmi salon veya yerlerde yapılması esastır.
Ancak tarafların isteği üzerine;
a. İkametgahlarda, özel bina veya salonlarda,
b. Tutuklu veya hükümlüler için Cumhuriyet Savcılığınca izin verilmesi üzerine ceza veya tutukevinde,
c. Hastalar için baştabibin veya müdürün izin vermesi üzerine hastanelerde
Evlenme yapılabilir.
Evlenme töreninin yapılması istenen, ancak evlenmenin mahiyeti ile bağdaşmayan veya tarafların serbestçe iradelerini açıklamalarına imkan vermeyen yerlerde veya mabetlerde resmi evlenme töreni yapılamaz.

AİLE CÜZDANI VE DİNİ TÖREN
Evlenme töreni biter bitmez evlendirme memuru eşlere bir aile cüzdanı verir. Aile cüzdanı gösterilmeden evlenmenin dini töreni yapılamaz. Evlenmenin geçerli olması dini törenin yapılmasına bağlı değildir

EVLENMEDE ALENİYET, USUL VE ŞEKİL
Evlenme, evlendirmeye yetkili bir görevli önünde iki şahitle birlikte ve bizzat tarafların huzuru ile aleni olarak yapılır.
Davetli bulunmaması, evlenmenin aleni yapılmadığı manasına gelmez.
Vekaletle evlenme yapılamaz.
Evlendirme memuru önceden tespit edilen yer ve zamanda tarafların ve şahitlerin önünde kadın ve erkekten her birine ayrı ayrı olmak üzere birbirleriyle evlenmek isteyip istemediklerin sorar. Her birinin müsbet cevap vermesi ve bu cevapların iki şahit tarafından da duyulduğunun doğrulanması üzerine, evlenmenin kanuna uygun olarak yapılmış olduğunu yüksek sesle açıkladıktan sonra evlenme kütüğünü taraflara ve şahitlere imza ettirir ve kendisi de tarih ve saat koyarak imzalar.
Sağır ve dilsizler işaretle cevap verebilirler. Evlendirme memuru lüzum görürse, işaretlerden anlayan bir kişinin aracılığını daha önceden isteyebilir. Bu durumda taraflar aracı bulundurmak zorundadırlar.
Yabancılar Türkçe bilmedikleri takdirde, evlendirme memuru, Türk devletince tanınmış devletlerin birinci resmi dili olması kaydıyla bu dili bilen tercüman kullanabilir. Taraflarca bu tercüman daha önceden tören yerinde bulundurur.

ŞAHİTLİK ŞARTLARI
Şahit olabilmek için reşit ve mümeyyiz olmak ve tanıklık ettiği kişiyi tanımak şarttır.
Görünüşleri itibariyle mümeyyiz olmadıkları ve evlenecek tarafı tanımadığı anlaşılanlar şahitlik yapamazlar.
Şahit, evlenme isteğine ait iradelerin açıklanmasına dair bildirimlerin serbestçe yapıldığına, tanıklık ettiği kişinin kimliğinin doğruluğuna ve akdin yapıldığına şahittir.
EVLENMENİN NÜFUS İDARESİNE BİLDİRİLMESİ VE AİLE KÜTÜKLERİNE TESCİLİ
Medeni Kanun hükümlerine göre evlenme akdini yapanlar,akdin yapıldığı tarihten başlayarak on gün içinde örneğine uygun evlenme bildirimini düzenleyerek o yer nüfus müdürlüğüne göndermekle yükümlüdürler.
Yurt dışında Başkonsolosluklarımız kanuni yetkileri içinde yaptıkları evlenmeleri ilgililerin aile kütüklerine işlenmek üzere evlenmenin yapıldığı tarihten başlayarak bir ay içinde örneğine uygun evlenme bildirimini düzenleyerek ilgili nüfus müdürlüğüne göndermekle yükümlüdürler.
Nüfus idarelerine gönderilen evlenme bildirimleri üzerine mevzuata göre gerekli işlem yapılır
EVLAT EDİNMENİN KOŞULLARI :
A- Küçükler için:
a) Bir küçüğün evlat edinilmesi evlat edinen tarafından bir yıl süreyle bakılmış ve eğitilmiş olması koşuluna bağlıdır.
b) Evlat edinme her halde küçüğün yararına bulunmalıdır.
c) Evlat edinenin diğer çocuklarının yararlarının hakkaniyete aykırı bir biçimde zedelenmemesi gereklidir.
I- Birlikte evlat edinme:
a) Eşler, ancak birlikte evlat edinebilirler. Evli olmayanlar birlikte evlat edinemezler.
b) Eşlerin en az 5 yıldan beri evli olmaları veya 30 yaşını doldurmuş bulunması gerekir.
c) Eşlerden biri, en az iki yıldan beri evli olmaları ve kendisinin otuz yaşını doldurmuş bulunması koşuluyla diğerinin çocuğunu evlat edinebilir.
II-Tek Başına Evlat Edinme:
a) Evli olmayan kişi otuz yaşını doldurmuş ise tek başına evlat edinebilir.
b)Otuz yaşını doldurmuş olan eş, diğer eşin ayırt etme gücünden sürekli olarak yoksunluğu veya iki yılı aşkın süreden beri nerede olduğunun bilinmemesi ya da mahkeme kararıyla iki yılı aşkın süreden beri eşinden ayrı yaşamakta olması yüzünden birlikte evlat edinmesinin mümkün olmadığını ispat etmesi halinde, tek başına evlat edinebilir.
III-Küçüğün rızası ve yaşı:
- Evlat edinilenin, evlat edinenden en az on sekiz yaş küçük olması şarttır.
- Ayırt etme gücüne sahip olan küçük, rızası olmadıkça evlat edinilemez.
- Vesayet altındaki küçük, ayırt etme gücüne sahip olup olmadığına bakılmaksızın vesayet dairelerinin izniyle evlat edinilebilir.
IV- Ana ve babanın rızası:
- Evlat edinme, küçüğün ana ve babasının rızasını gerektirir.
- Rıza, küçüğün veya ana ve babasının oturdukları yer mahkemesinde sözlü veya yazılı olarak açıklanarak tutanağa geçirilir.
-Verilen rıza, evlat edinenlerin adları belirtilmemiş veya evlat edinenler henüz belirlenmemiş olsa dahi geçerlidir.
- Rıza, küçüğün doğumunun üzerinden altı hafta geçmeden önce verilemez.
-Rıza, tutanağa geçirilme tarihinden başlayarak altı hafta içinde aynı usulle geri alınabilir.
-Geri almadan sonra tekrar verilen rıza kesindir.
V-Rızanın aranmaması :
Aşağıdaki hallerde ana ve babadan birinin rızası aranmaz.
1-Kim olduğu veya uzun süreden beri nerede oturduğu bilinmiyorsa veya ayırt etme gücünden sürekli olarak yoksun bulunuyorsa,
2-Küçüğe karşı özen yükümlülüğünü yeterince yerine getirmiyorsa.
B-Erginler ve kısıtlılar için;
Evlat edinenin altsoyunun bulunmaması koşuluyla, ergin veya kısıtlı aşağıdaki hallerde evlat edinilebilir:
1- Bedensel veya zihinsel özrü sebebiyle sürekli olarak yardıma muhtaç ve evlat edinen tarafından en az 5 yıldan beri bakılıp gözetilmekte ise,
2- Evlat edinen tarafından, küçükken en az 5 yıl süreyle bakılıp gözetilmiş eğitilmiş ise,
3- Diğer haklı sebepler mevcut ise ve evlat edinilen, en az 5 yıldan beri evlat edinen ile aile halinde birlikte yaşamakta ise.
Evli bir kimse ancak eşinin rızasıyla evlat edinilebilir.
Bunlar dışında küçüklerin evlat edinilmesine ilişkin hükümler kıyas yoluyla uygulanır.
VI-Evlat Edinenin Hükümleri:
-Ana ve babaya ait olan haklar ve yükümlülükler evlat edinene geçer.
- Evlatlık, evlat edinenin mirasçısı olur.
- Evlatlık küçük ise evlat edinenin soyadını alır. Evlat edinen isterse çocuğa yeni ad verebilir. Ergin olan evlatlık, evlat edinilme sırasında dilerse evlat edinenin soyadını alabilir.
- Eşler tarafından birlikte evlat edinilen ve ayırt etme gücüne sahip olmayan küçüklerin nüfus kaydına ana ve baba adı olarak evlat edinen eşlerin adları yazılır.
-Evlatlığın, miras ve başka haklarının zedelenmemesi, aile bağlarının devam etmesi için evlatlığın naklen geldiği aile kütüğü ile evlat edinenin aile kütüğü arasında her türlü bağ kurulur. Ayrıca evlatlıkla ilgili kesinleşmiş mahkeme kararı her iki nüfus kütüğüne işlenir.
-Evlat edinme ile ilgili kayıtlar, belgeler ve bilgiler mahkeme kararı olmadıkça veya evlatlık istemedikçe hiçbir şekilde açıklanamaz.
VII- EVLAT EDİNMEDE ŞEKİL VE USUL:
-Evlat edinme kararı, evlat edinenin oturma yeri; birlikte evlat edinmede eşlerden birinin oturma yeri mahkemesince verilir. Mahkeme kararıyla birlikte evlatlık ilişkisi kurulmuş olur.
-Evlat edinme baş vurusundan sonra evlat edinenin ölümü veya ayırt etme gücünü kaybetmesi, diğer koşullar bundan etkilenmediği takdirde evlat edinmeye engel olmaz.
-Başvurudan sonra küçük ergin olursa, koşulları daha önceden yerine getirilmiş olmak kaydıyla küçüklerin evlat edinilmesine ilişkin hükümler uygulanır.

ÖLÜM

Bildirim Süresi ve Yükümlü Olanlar

Ölüm olayını;1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu gereğince defin ruhsatı vermeye yetkili olanlar,

Köylerde varsa resmi tabip veya sağlık kuruluşu yetkilisi,yoksa köy muhtarları,

Hastane ve bakım evi gibi sağlık kurumlarında kurum amirlikleri,

Askeri birliklerde tabipler veya iç hizmet mevzuatına göre kıta komutanlıklarınca görevlendirilmiş olanlar ve askerlik şubeleri,

Doğal afetlerde mülki idare amirlerince görevlendirilecek memurlar,

Adli olaylarda ve kazalarla ilgili Cumhuriyet Savcılıklar,

Olayın meydana geldiği tarihten itibaren,dış temsilcilikler ise olaydan haberdar oldukları tarihten itibaren on gün içersinde Genel Müdürlüğe ya da nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.

Kanuni süresi geçtikten sonra nüfus müdürlüğüne gelen ölümlere ait tutanaklar resmi sağlık kurumları kayıtlarına veya diğer resmi belgelere dayanılarak düzenlenmiş ise nüfus müdürlüklerince kabul edilip işleme alınır.

Yurt içinde meydana gelen ölümlerde,ölüm nerede meydana gelmişse o yerin nüfus müdürlüğüne,ölüm yerinin tespit edilememesi halinde ceset nerede bulunmuşsa o yerin,ölüm bir taşıt içinde olmuşsa bu taşıttan çıkarıldığı yerin nüfus müdürlüğüne bildirilir.

Ölenin kaydı yok ise yapılacak soruşturma sonunda Türk Vatandaşlığı ve ailesi tespit edildiği takdirde doğum tutanağı düzenlenerek aile kütüğüne önce doğum sonra ölüm işlenir.


Süresi içinde bildirilmeyen ölüm olayları için 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 68.maddesi uyarınca ilgililer hakkında ceza teklifinde bulunulur.

BOŞANMA TANIMI
Boşanma, mahkeme kararı ile evlilik birliğinin sona erdirilmesidir.

BOŞANMANIN NÜFUS İDARELERİNE BİLDİRİLMESİ
Boşanmanın nüfus idaresine bildirilmesi; boşanma ilamlarının kararı veren mahkemenin yazı işleri müdürü tarafından o yer nüfus müdürlüğüne gönderilmesi suretiyle yapılır.

BOŞANMA İLAMLARININ İNCELENMESİ
Boşanma ilamlarını alan nüfus idareleri, bunlar üzerinde bir ön inceleme yaparak; yetkili hakim tarafından kesinleşme şerhi verilip verilmediğini, örneklerin usulüne göre onanlı olup olmadıklarını ve kararda açıklamayı gerektiren husus bulunup bulunmadığını saptarlar. Eksiklikleri varsa iade edilerek tamamlattırılıp işleme konur.

BOŞANMA KARARLARININ AİLE KÜTÜKLERİNE GEÇİRİLMESİ
Boşananların yerli olması halinde karar önce kocanın aile kütüğü ile karşılaştırılır, kontrol edilir. Bir yanlışlık bulunmadığı anlaşıldıktan sonra boşanma aile kütüğüne işlenir ve kadının kaydı kapatılır.
Boşanan kadın yeni aile kütüğü açılması isteminde bulunmamışsa eski kaydı canlandırır.
Boşananlar yerli nüfus değillerse ilamla kocanın kayıtlı olduğu yer nüfus müdürlüğüne gönderilir. Boşanma aile kütüğüne işlendikten sonra ilamın iki örneği de kadının kayıtlı olduğu yer nüfus müdürlüğüne gönderilerek kadının kütüğüne işlenmesi ve eski kaydının canlanması sağlanır.

BOŞANAN KADININ KİŞİSEL DURUMU
Boşanma halinde kadın, evlenmeyle kazandığı kişisel durumunu korur, ancak evlenmeden önceki soyadını yeniden alır. Eğer kadın evlenmeden önce dul idiyse hakimden bekarlık soyadını taşımasına izin verilmesini isteyebilir.
Kadının boşandığı kocasının soyadını kullanmakta menfaati bulunduğu ve bunun kocaya bir zarar vermeyeceği ispatlanırsa istemi üzerine hakim kocasının soyadını taşımasına izin verir.
Koca koşulların değişmesi halinde bu izinin kaldırılmasını isteyebilir.

DUL OLARAK EVLENEN KADININ BOŞANMASI HALİ
Dul olarak evlenen kadın boşandığı taktirde, kızlık kaydına döner ve kızlık soyadını alır. Ancak, boşanma kararında veya sonradan koca soyadını taşımasına izin verilmiş ise boşandığı koca soyadını kullanabilir.
Dul olarak evlenen kadın ayrı bir hane açma talebinde bulunmuş ise, boşanma işlemi tamamlandıktan sonra kızlık kaydından yer değiştirme suretiyle oturduğu yer aile kütüğünün son hanesinden sonra gelen haneye bağımsız bir sıra numarası altında tescil edilir.

VATANDAŞLIĞIMIZA ALINMIŞ KADININ BOŞANMA HALİ
Kocası ile birlikte vatandaşlığımıza alındığından ya da bir Türk Vatandaşı ile evlenmesi nedeniyle vatandaşlığımızı kazandığından kocası kütüğüne kocası soyadı ile geçirilen kadının boşandığı taktirde, oturduğu yer aile kütüğüne bağımsız bir kütük sıra numarası altında, evlenmeden önceki soyadı ile tescil edilir.

KADININ YENİ BİR AİLE KÜTÜK SIRA NUMARASI ALTINDA KAYDI
Boşanan kadın evvelce kayıtlı olduğu aile kütüğüne geri döner, dilerse ikametgahının bulunduğu yer aile kütüklerine yeni bir aile kütük sıra numarası altında yazılır.
Ayrıca bir aile kütük sıra numarası altında yazılmak istediği taktirde, yerdeğiştirme tutanağı düzenlenir. Boşanma kararına dayanılarak eski kaydı canlandırıldıktan sonra buradan da oturduğu yer aile kütüğünde yeni bir kütük sıra numarası altında kaydedilmek üzere nakil işlemi yapılır.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afyonkarahisar Valiliği
  • Resmi Gazete
İncili Mah. Eskişehir Cad. No:1/7 Emirdağ Afyonkarahisar
Tel: 2724425030 -2724412671 Fax: 2724428151
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız